نوشته شده توسط : احمد خلیلی
 

در مورد ابزارهای دندان پزشکی و بخصوص سیم کشی دندان اطلاعاتی هست که برای شما در این مطلب قرار داده اییم و باید به آن توجه کنید. در مورد بریس های سیم کشی چیزی میدانید؟بریس فلزی پرکاربردترین نوع بریس است که از استیل ضدزنگ گرید بالا تهیه می‌شود. در این روش بریس فلزی سیم باریکی را با کش ارتودنسی در جای خود ثابت نگه می‌دارد، کش ارتودنسی فشار را روی دندان‌ها وارد می‌کند و آن‌ها را به سمت محل دلخواه حرکت می‌دهد. بیمار در صورت تمایل می‌تواند کش‌ها یا رابر بندهایی در رنگ‌های مختلف انتخاب کند تا لبخندی منحصر به فرد داشته باشد.  

بریس خود باز و بسته شونده در سیم کشی دندان  

بریس خودباز و بسته شونده (براکت دیمون) از همان مواد به کار رفته در بریس فلزی تهیه می‌شود، اما وجه تمایز این دو این است که در براکت دیمون از کش استفاده نمی‌شود. تعداد ویزیت‌های ارتودنسی با سیستم دیمون کمتر است و سایش کمتری روی دندان وجود دارد. بریس خودباز و بسته شونده از براکت‌های شفاف، فلزی یا سرامیکی تهیه می‌شود. اندازه بریس دیمون و فلزی یکی است، اما در بریس دیمون به جای کش از درب های کشویی برای حفظ سیم روی براکت ها استفاده می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: دندان کج ,ارتودنسی ,متخصص ارتودنسی, درمان ارتودنسی, اپن بایت ,دیپ بایت,کراس بایت,هزینه ارتودنسی ,مزایای ارتودنسی ,ا رتودنسی, ارتودنسی ,هدگیر ارتودنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 بررسی آماده‌سازی قبل از باندینگ ارتودنسی

پیش از اینکه هر فعالیت را اغاز کنیم باید در برای موفقیت در ان به ایجاد زمینه ای بپردازیم.ما در باندینگ میخاهیم درباره همین موضوع صحبت کنیم.بنابراین ما در این مطلب به بررسی آماده سازی هایی پیش از باندینگ خواهیم پرداخت.

خشک بودن محیط درمان از آن رو بسیار مهم است که مواد مورد استفاده برای باندینگ باید روی سطح مینای تمیز اعمال شود. بسیاری از پرایمرها و بعضی از مواد چسب هیدروفیل یا آب دوست هستند، اما در صورت آلودگی با آب دهان عملکرد مناسبی نخواهند داشت. پروتئین‌های آب دهان به سرعت با سطح مینای دندان واکنش می‌دهند و به آن می‌چسبند و لایه‌ای به نام پلاک یا پلیکل تشکیل می‌شود که ازباندینگ ارتودنسی مناسب جلوگیری می‌کند. در نتیجه در طول درمان سطح مینا باید به دور از زبان، گونه و لب‌ها نگه داشته شود.

چگونگی انجام باندینگ ارتودنسی 

پشت بریس طراحی توری مانندی دارد. زمانی که چسب روی براکت و دندان زده می‌شود، ترکیب مینای آماده‌سازی شده و پایه مشبک براکت اتصال خوبی را به دست می‌دهد.

امروزه جایگذاری بریس و عمل باندینگ معمولاً طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  • دندان با خمیری بدون طعم پولیش زده می‌شود، این عمل مشابه پولیش زدن بعد از جرم‌گیری است.
  • برای خشک نگه داشتن محیط درمان و بهتر دیدن دندان‌ها از رترکتور گونه استفاده می‌شود.
  • دندان‌ها با جریان هوای ملایم خشک می‌شود، ماده آماده سازی کننده یا کاندیشنر (اسیداچ) روی سطوح جلویی دندان‌ها زده می‌شود و 30 ثانیه روی سطح باقی می‌ماند.
  • اسید پاک می‌شود و دندان دوباره با هوا و ساکشن خشک می‌شود. پرایمر روی دندان زده می‌شود.
  • سیمان باندینگ پشت بریس زده می‌شود، سپس بریس روی دندان قرار داده می‌شود.
  • براکت در موقعیت دقیق روی دندان گذاشته می‌شود و سیمان باندینگ اضافی پاک می‌شود.
  • اگر سیمان باندینگ به نور حساس باشد، می‌توان چسب را با تابش نور آبی سفت کرد. بعضی از عامل‌های باندینگ با مواد شیمیایی سفت می‌شوند و با نور واکنش نمی‌دهند.
  • رترکتور گونه برداشته و سیم‌ها قرار داده می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: درمان ارتودنسی,چسباندن براکت,براکت ارتودنسی,بند ارتودنسی,حین ارتودنسی,چسب ارتودنسی,باندینگ ارتودنسی,حلقه ارتودنسی,ارتودنسی فلزی,وسایل ارتودنسی,اسید اچ ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

متخصص ارتودنسی کیست؟

پیدا کردن دکتر متخصص و حاذق ارتودنسی کار مهمی است.اعتماد کردن به دکتر بسیار حائز اهمیت است .امیدواریم با خواندن مطلب زیر بتوانید تصمیم درست را در خصوص انتخاب دکتر متخصص بگیرید.در زیر اطلاعات مختصری در مورد پزشک ارتودنسی در اختیار شما قرار داده ایم .

ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی  دندانپزشکی است که پس از گذراندن دوره ۶ ساله عمومی  و چند سال کسب تجربه بالینی، یک دوره تخصصی تمام وقت سه ساله را سپری نموده و با اتمام یک پایان نامه تحقیقی در زمینه ارتودنسی قادر به تشخیص و درمان اصولی ناهنجاری های دندانی، فکی به منظور برقراری تناسب و زیبایی صورت و دندانها می باشد. متخصص ارتودنسی بعد از پایان دوره می بایست برای آشنایی با تکنیک های جدید به صورت مرتب با شرکت در برنامه هایی تحت عنوان بازآموزی حرفه ای، خود را به روز نگه دارد. تمامی متخصص  های ارتودنسی  دندانپزشک هستند ولی تنها کمتر از ۲ درصد دندانپزشکان ایران، متخصص ارتودنسی هستند.

 

روش شناخت متخصص ارتودنسی

یک روش ساده توجه به عناوین نوشته شده روی تابلو و مهر دندانپزشکی است که به وی مراجعه می کنید. واژه متخصص ارتودنسی مختص دندانپزشکی است که دوره تخصصی را طی دوره ای مجزا بعد از دوره دندانپزشکی عمومی در دانشگاههای معتبر کشور گذرانده است حال آنکه کلماتی از قبیل ارتودنسی ،  زیبایی،عضو انجمن ارتودنسی و ... به تنهایی گواهی بر دارا بودن تخصص در این زمینه نمی باشند. روش دیگر مراجعه به لیست متخصصین ارتودنسی ایران (بنابر آخرین اعلام انجمن ارتودنتیست های ایران) می باشد، به این صورت که در لینک اعضای انجمن می توانید از بودن نام دندانپزشک خود در لیست متخصصین کشور اطمینان حاصل کنید.



:: برچسب‌ها: دندانپزشک متخصص , متخصص ارتودنسی , تشخیص متخصص ارتودنسی , متخصص زیبایی دندان , لیست متخصصین ارتودنسی , دکتر محمد بهناز , رشته ارتودنسی , رشته دندانپزشکی , فرق دندانپزشک و متخصص ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد خلیلی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد